رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با جام جم آنلاین:

سوء مدیریت به آتش آلودگی‌هوا می‌دمد | رکورد شکنی آلودگی‌هوا در ۴ سال متوالی

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در گفتگو با جام جم آنلاین:

آلودگی‌هوا علیه سلامت کودکان | ماسک مناسب در برابر هوای آلوده

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه کودکان زیر پنج سال در برابر آلودگی‌هوا آسیب پذیرتر هستند، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های آلوده از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کرده و از ماسک‌های مناسب مانند N95 استفاده کنند.
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه کودکان زیر پنج سال در برابر آلودگی‌هوا آسیب پذیرتر هستند، گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های آلوده از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کرده و از ماسک‌های مناسب مانند N95 استفاده کنند.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، عباس شاهسونی درباره راهکارهای کاهش اثرات آلودگی‌هوا بر سلامت شهروندان افزود: به شهروندان توصیه می‌شود که تا حد امکان ‌مواجه خود را با آلودگی‌هوا کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی‌هوا تاثیرات بیشتری روی گروه‌های حساس می‌گذارد، عنوان کرد: گروه‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران تنفسی در برابر آلودگی‌هوا آسیب‌پذیرتر هستند و باید  نکات ایمنی را  بصورت جدی‌تر رعایت کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ادامه داد: خانواده‌ها باید آگاه باشند که آلودگی‌هوا تاثیرات بیشتری روی کودکان زیر پنج سال دارد، زیرا تعداد تنفس در آنها بیشتر است و سیستم تنفسی کودکان زیر پنج نیز سال هنوز کامل نشده است.

‌‌ شاهسونی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت نیز باید مواجهه خود را با آلودگی‌هوا کاهش دهند، توضیح داد:‌ بیماران دارای نقص سیستم ایمنی و افرادی که در حال شیمی‌ درمانی هستند نیز جزو گروه‌های آسیب پذیر در برابر آلودگی‌هوا هستند و بهتر است مواجه خود را با آلودگی‌هوا کاهش دهند.

‌وی درپاسخ به این پرسش که ورزش در هوای آلوده چه آسیب‌های بیشتری را برای افراد به دنبال دارد؟ به جام جم آنلاین گفت: در روزهایی که با آلودگی‌هوا رو به رو هستیم، ورزشکاران نیز جزو گروه‌های آسیب پذیر قرار می‌گیرند، زیرا‌ هرچه فعالیت بدنی بیشتر باشد، ورودی هوا به بدن افزایش پیدا کرده و تاثیر بیشتری روی جسم افراد می‌گذارد.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ادامه داد: به همین دلیل در روزهایی که غلظت آلاینده‌های هوا افزایش پیدا می‌کند، بهتر است افراد از انجام ورزش خودداری کرده و دست‌کم در فضاهای باز ورزش نکنند.

شاهسونی یادآور شد: بهتر است افراد هنگام ورزش از محیط‌هایی که غلظت آلاینده‌ها در این مناطق بیشتر است مانند اطراف بزرگراه‌ها دوری کنند و مدت زمان ورزش خود را نیز کاهش دهند.‌

وی در پاسخ به این پرسش که کدام ماسک‌ها در کاهش اثر آلودگی‌هوا موثر هستند؟ نیز عنوان کرد: استفاده از ماسک‌های استاندارد مانند N95 توصیه می‌شود. اما چنانچه این ماسک‌ها در دسترس نبودند شهروندان می‌توانند از دو ماسک سه لایه جراحی به صورت همزمان استفاده کنند و دقت داشته باشند که این ماسک‌ها بدرستی روی صورت قرار گرفته باشد.

‌رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت درباره اینکه آیا نوع رژیم غذایی نیز در کاهش اثرات آلودگی‌هوا تاثیر دارد؟ گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که در روزهایی که آلودگی‌هوا افزایش پیدا می‌کند مایعات بیشتری بنوشند، زیرا به این شکل دفع سموم از بدن  راحت‌تر اتفاق می‌افتد.

‌شاهسونی بیان کرد: استفاده از مرکبات و سبزیجات در رژیم غذایی نیز موثر است، زیرا حاوی آنتی‌ اکسیدان هستند و سبب کاهش اثرات آلاینده‌های هوا می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها